tirsdag, september 11, 2007

De syke får ikke lov

Nå er det snart tid for fastemåneden Ramadan, og mange millioner mennensker her i Indonesia skal faste for å oppfylle et av kravene de finner i Koranen. Kvinner, menn og barn fra de ganske små begynner å faste nå på torsdag. Barn helt ned i 5 års alderen begynner å øve seg i å faste, så halve dagen eller noen timer ekstra uten mat - skal gjøre barna til gode fastere. Gamle og syke er fritatt fra å faste, de får ikke lov. Jeg spurte sjåføren i dag om hva som skjer med dem som ikke faster. Det er stor synd, så selv om en er gammel og syk må en ta igjen fasten på andre dager eller på en annen måte. Det kan gjøres ved at en gir mat til et barnehjem, eller er god mot noen ved å gi av sitt eget.

Jeg er glad jeg kjenner Jesus, som ikke krever noe av meg. Eneste han ønsker er et åpent hjertet som er villig å ta imot ham. Har jeg det, og bekjenner troen min på Jesus så har jeg syndens tilgivelse og evig liv helt gratis. Jeg trenger ikke gjøre meg fortjent til noe, jeg har Jesus som har gitt det til meg. Halleluja !!!

"For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin sønn, den enårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv"
Joh 3.16

Ingen kommentarer: