fredag, november 02, 2007

Gud, alene Gud.........

Her går jeg og handler frukt hver uke. Det er nok å velge i herlig frisk og sunn frukt. Her jobber og eier og Pappa Santa Maria. Han er fruktselger sammen med kona, og er et herligt par. Hver gang vi kommer for å handle smiler de stort og prater ivei. Det er flott å møte slike mennesker.

Her på tirsdag kom jeg fra legen litt seint på kvelden og stanset innom for å kjøpe med litt frukt. Pappa Santa Maria var så overrasket for å se meg så seint, smilte og lo og pratet som bare det. Kona hans er gravid nå, og de venter nummer to i desember. Jeg spurte han hvordan det gikk med kona, og han fikk tårer i øynene. "Jo det går bra, og det ber jeg om at det fortsatt må gjøre". Han fortalte at første gang de var gravide hadde det vært store problemer, hun hadde slitt psykisk, og i etterkant hadde hun slitt en del fysisk. De har blitt slitne av det, og det gikk en stund før hun kunne bli gravid igjen. Men så kom dagen, og hun ble gravid. Jeg sa til kona mi "nå tror vi på Gud, og bare på Gud. Vi må holde oss nær til Gud, be til ham. Vi går i kirka hver søndag, og åpner ikke butikk før." Han fortalte at de tidligere har de stolt på andre krefter itillegg, hun bar alltid på en knippe med en saks, binders og trestykke som skulle bringe lykke og holde dem friske. Men problemer hadde det blitt. Nå stolte de bare på Gud, og det bare på Gud. Kona var frisk og hadde ikke ennå hatt problemer i svangerskapet, "takket være Gud".
Salme 73.28 "For meg er det godt å holde meg nær til Gud"

2 kommentarer:

Liv Jorunn sa...

jeg savner fruktsjappa...her er frukta dyr. Kjøpte seks mandariner i går og betalte nesten 20 kr for de...makan!

JH sa...

Amen!!! Berit