fredag, desember 28, 2007

Hvor var du 1 og 2 juledag ?

1.juledag var det bare mor i huset som gikk i kirka. Koret skulle på scenen igjen, og de andre i huset var for trøtte til å orke ut så tidlig. En flott gudstjeneste ble det, der mor fikk med seg alt som skjedde fra første rad. Ikke så ofte det skjer !!

Etter lunsj var det alle mann på tur, opp til Bukit Lawang satte vi oss 10 stykker i bilen og humpa iveg. Det var godt å komme seg ut av byen, til naturen Guds skaperverk som gir ro i sjel og sinn.
Ferie modus



2.juledag braker det løs klokka 8 ut i jungelen for å finne disse fantastiske dyrene oranghutan! Vi kommer til mateplassen og møter mange av orangutangene der. Det er noen fasinerende dyr.
Så tar guiden oss med på en tur ut i jungelen, en løype som ikke var helt tilrettelagt for små barn. Bratt opp og bratt ned, men barna klarte seg godt med litt hjelp. Plutselig når vi gikk der hørte vi rasling i trærene, det var den hissige orangutangen som kom mot oss og var sint. Guiden vår grep en stor stokk og begynte å jage den bort, men vi prøvde å flykte unna så godt vi kunne. ja jeg hadde hjerte i halsen, for det er jammen meg sterke dyr. Den ble jaget bort, og vi satte oss ned for å hvile litt. Og der kommer den igjen, og vi seter på spring og sender noen bønner opp. Alt går bra, og vi kommer oss unna. Så ble det at vi tok 2.juledags lunchen her ved elva. Fikk deilig stekte nudler med egg og stekte poteter og et friskt bad før vi rafta ned elva til hotellet igjen.
Dette er bilringene vi rafta på, og de er TUNGE
Som det hører med til jul ble det pepperkakehus på oss og i år, men det ble bygget og pyntet i jungelen. Stor stas for store og små. Traff norske Truls og Glad som fikk være med å knuse pepperkake huset etterpå. Hvor var du 2.juledag ?

1 kommentar:

Anonym sa...

2. juledag lå jeg som et slakt på sofaen. Trur ikke jeg var utenfor dørene en gang når jeg tenker meg om. Sunn(?), norsk ungdom!