onsdag, juni 06, 2007

DU SER UT SOM EN GITAR


Det er flott å få høre at du er fin, at nesen din er så perfekt og huden ser så hvit og ren ut. Blikkene følger kroppen fra topp til tå, og du får høre at kroppen fyller buksene så fint.
Ja for ikke å glemme, fargen på håret er jo akkurat som vi ønsker oss.
Så kommer kommentaren som topper kaka: (jeg blir da kalt Ibu)

"Ibu du er så fin, kroppen din er så flott - du ser ut som en gitar"

Tja, hvordan reagerer jeg da ?? Her i Indonesia ler jeg, tar det til meg og føler meg fin. Men kommer dere til meg hjemme i Norge og sier jeg ser ut som en gitar, blir kansje reaksjonen noe annen.

Så kommer du til Indonesia ta deg ikke nær av hva de sier, for her kan de møte deg med

" god morgen Ibu, så tjukk du er blitt".

Vi kaller det "kulturforskjeller", og tar det med et smil.

2 kommentarer:

Frøydis Vestbøstad sa...

Jeg liker dine store ører og nesen din har nydelig profil, Jeg liker dine mange tusen fregner og jeg elsker ditt gode smil. Slik synger vi i barnekoret!

Anonym sa...

Gendut eller noge sånt.. e det ikkje det som er tjukk! :-) Gitar ja.. her i Norge kan man jo si hva som helst til gravide har jeg fått erfare siste månedene! Begynne å bli litt lei av det.. Har litt lyst å "ta igjen" av og til.. hehe! Men det er vel ikke lov!?