torsdag, oktober 25, 2007

DOBBEL TABBE

Siste dag av ferien for barna (trodde jeg). Endelig siste dag, og det ble en slik "ventemodus" og utålmodig stemning i huset, for nå var de klar til å begynne på skolen neste dag.
Etter en lang dag hjemme, tar vi oss alle fem turen til Sun Plaza. Der møter vi Sally i klassen til Benjamin " why didnt Ben come to school today??

Ugh, mamma hadde tatt feil av datoene, og holdt barna hjemme en dag lenger en de skulle. Festlig!!!!

Tidligere på dagen kom Ibu til meg med en pakke kjøtt, hun lurte på om dette var kylling eller fisk. Jeg lukter og ser godt på den, jo det må være to kyllingbryst.
Litt senere sitter jeg og snakker med Berit i telefonen, og jeg hører Ibu står borte ved komfyren og småprater med seg selv, og jeg kjenner det går gjennom meg. Legger på telefonen og går bort til Ibu, hun ser litt rar ut og spør "er du sikker på at dette er kylling"?
Jeg ser i gryta og ser klart hva dette er, det er GRIS.
Flau tar jeg over kokinga, så Ibu kan gå å skrubbe hendene sine.
Jeg spør etter en stund hvorfor hun ikke kan ta i grisekjøttet, hun smiler og sier "jeg vet ikke".

3 kommentarer:

Anonym sa...

hei! må bare prøve meg om jeg klarer å skrive komentar. Vi savner dere alle.

Anonym sa...

men hvem er du anonym ?? Vi savner sikkert dere og :=)
Silje

Liv Jorunn sa...

Hehehe. Blemme:)