torsdag, august 16, 2007

Stor takk

I gaar reiste jeg og Maren en tur til Jaring Halus, det e heile 2 maaneder siden jeg var der sist. Saa kjekt aa treffe de alle igjen, og se alle de nye barna som har startet i barnehagen. Tallet har naa steget fra 50 barn opp til over 70, og de bruker et rom som ingen ville ha godtatt i storrelse i Norge som barnehage.

Naar jeg var hjemme i Norge saa spurte jeg venner om de hadde leker de kunne gi til disse barne i barnehagen. saa i gaar hadde jeg med en hel sekk med leker og et lekekjokken. Til stor glede for barn og voksne som sender en stor takk til de som ga leker. Tusen takk, dere skulle bare sett gleden i oynene deres !!!
Vi hade ei grei natt paa oya, eneste stakkar Maren ble nesten spist opp av mygg. Men takla det bra. Saa i dag til morgenen naar vi kom til barnehagen fikk vi hilse paa barna og vere med paa opplegget deres. I dag var det tid for 17 aug leker. I morgen den 17 aug er det Indonesias nasjonaldag, og dette feires paa skolene med lop og leker dagene for !Det var saa kjekt i dag, for barna var saa aapne og gode aa faa kontakt med. De svarer naar vi spor. Flere kom bort for aa ville prate og ta litt paa oss, saa var det andre igjen som ikke var fullt sa begeistret-som lille Agus her:)



Her synger de for de skal lese bonn. Sangen gikk slik:"jeg er en god muslim, mamma, pappa, bestemor og bestefar-alle er gode muslimer"

Ingen kommentarer: