fredag, august 24, 2007

Jeg har en engel som følger meg

Jeg har en engel som følger meg, jeg har en engel som følger hver dag.
Om jeg sitter eller står, om jeg løper eller går jeg har en engel som følger meg.

Jeg er trygg både dag og natt, jeg er trygg både dag og natt.
En engel går ved min side, og jeg er trygg både dag og natt.

Det var torsdag etter skolen at barna skulle få komme på sin første maksklubb med Maren. De gleda seg så. Meg og David der hjemme koste oss aleine, men tenkte etter 2 timer at vi ville hente de andre. Da vi kom til Maren hadde de fått helikopter om kunne fly, og de hadde laga flotte muffins. Vi var litt i hagen og lekte med disse helikopterene til et landa på taket. Akkurat da var Maren og Marielle gått opp på tørkeplassen som ligger på høyde med taket. "Æ tar den" hører jeg bare. Før jeg får sagt noe mer, hører jeg et stort knas og vi alle hyler til. MAREN faller gjennom taket rett ned på flisene i en 3 meters høyde.

Det raser 1000 tanker gjennom mitt hode før jeg løper bort og jeg hører "Æ lever æ lever". Hun sitter der med masse takstein og trepinner rundt seg, lett bleik på leppene. Benjamin løper å henter litt vann, og Maren kommer seg. Latter, skjelving og kommentar fra David"ødelagt" ellerfulgt av Marielle"men Maren, du har ikke lov å gå opp på taket" løsner på stemningen.

Maren er like hel hun, ingen store skader. Eneste i dag går hun rundt på krykker etter en forslått fot, men ingen brudd.

Etter som vi så det i går, så hadde Maren englevakt. De sto der støtt ved sida hennes, slik Gud har lovet oss. "Frykt ikke, for jeg er med deg" Jesaja 41.10
Det er godt å vite samme hvor vi er, her i Indonesia og der hjemme. Skal få vite at vi har en skare med engler, en Jesus som passer på oss.
Du omgir meg på alle sider, og held meg fast i di hand.
Du omgir meg på alle sider, og held meg fast i di hand.




1 kommentar:

Olav Vestbøstad sa...

Det er jammen godt at englane finst! Hels god bedring til Maren. Håpar de får ha det kjekt saman dette året.