søndag, august 26, 2007

Eg føler meg så liten

Ofte så går dagene, og de bare går. Det vanlige skjer, og vi tenker ikke så ofte over hvorfor ting skjer eller hvilken rolle vi har i det som skjer.

Så kommer dagen, der noe annerledes, noe nytt, noe ønska og utfordrene skjer. Kansje en står foran en oppgave eller et oppdrag og plutselig kommer dagen en lengta etter, men.......
Når du står der, så føler du deg så liten. Hvor er ordene, hvor er alt en skulle ønske å si eller gjøre. Hvorfor er det lille jeg som havnet her? Hvorfor er det lille jeg som står med den utfordringen?

Dagen i går og i dag har vært litt sånn for meg, jeg føler meg pitteliten. Men så har jeg klamret meg til en Stor Gud, som fører meg nærmere Ham. En Stor Gud som gir meg mot og styrke, kunnskap og råd.

Be om at jeg fortsatt må føle meg liten, så jeg søker råd hos Jesus. Be om at jeg kan få nærme meg mer og mer den Stor Gud som gir kraft. Be om at menneskene rundt meg kan få merke at jeg har en Jesus som de trenger.

Godt å lese når jeg føler meg så liten:

Hebr 13.20-21
"Men fredens Gud, han som i kraft av en evig pakts blod førte fårenes store hyrde, vår Herre Jesus, opp fra de døde, må han gjøre dere dyktige til alt godt, så dere kan gjøre hans vilje, ved at han virker i oss ved Jesus Kristus det som er godt i hans øye. Ham tilhører æren i all evighet. Amen"

2 kommentarer:

Jorunn Andrea sa...

Gode silje-mor!
Tenk så bra at det er når me e små, at Jesus vert stor:)

Kjekt å nett prate med deg i dag. Håper det ikkje vert so lenge til neste gang!
Stor klem!

JH sa...

Vær frimodig, Silje. Vi har Sjefen på vår side. Klem berit