tirsdag, april 10, 2007

HØST I MEDAN

Det er nesten ikke som jeg husker, altfor lenge siden jeg var hjemme en høst. Men er bladene som faller så store der hjemme ?
Vi satt her på misjonærsamlinga på mandag og klaga over hvor varmt det er i Medan for tia. Vi ba om at vi må orke varmen, og noen grader mindre og litt regn kunne ikke skade.
Klokken 2 startet det, lyn fra klar himmel, dunder og brak som aldrig før, vind og MASSE regn. Tror ikke jeg har opplevd så sterk vind i Medan før. Strømmen gikk, telefonen brøt og vannet strømmet inn. Se selv.
Dette er treet som ødela telefonledningen vår
Sjekk sizen på bladene

Sånn ser det ut inne etter et regnskur

Dette e huset til Mamma Ida, da mistet taket sitt i vinden. Ble løftet 100 meter bort. Se det svarte innerst inne er åpen himmel. Vegger bløte, klær, seng og alt. Jeg skal ikke klage over noen bøtter på gulvet.

Mamma Ida og jentene, skal sove hos naboen i natt

Nå har det gitt seg, varmen er tilbake, vi svetter og har et bra.

4 kommentarer:

Agatha sa...

Åh, unskuld at eg seie de, men de såg herlig ut! Eg elske reisnkurar i Indonesia! Sko jedna vore der og spronge ude mens de pøste ner.. Nå får eg masse goe minne. Sukk! Dåkke får kosa dåkke masse. Klem frå Adil.

Anonym sa...

Hei Silje, kjekt du kommenterer på bloggen vår:-)
Me har gjort eit bra valg av navn ja!
Tenkjer stadig på dikka når eg høyrer om Indonesia på nyhetene - det er jo så masse som skjer der!

Ha det godt,
klem johanna

Anonym sa...

Hei Silje, der røyk en fin stor palme, såg skikkelig rusje ut, Stakkars mamma Ida. Dorr må ha vært felt når heile tag blåse vekk. Såg ut som dorr kom litt inn te dokk og då:) :) klem fra Asia gjengen

Anonym sa...

Huff og huff, glad jeg ikke var der da.Du e jamen goe å skrive blogg Silje, lure på hvem du har det fra? Klem fra mor!