onsdag, mai 21, 2008

Hvorfor ?

Hva er det som gjør det så bra å bo i Indonesia? Hva er det som gjør at det blir så trist å reise herfra? Hva er det som gjør hjertet mitt glad, beriker livet mitt her ute?

Gud har gitt meg og oss mange mennesker å møte iløpet av disse årene. Mennesker vi er blitt glad i, bryr oss om og mennesker som gir oss så utrolig masse. De gir oss av sin tid, de gir oss sitt smil og de deler gleder og sorger med oss.

Disse menneskene er og vårt kall fra Gud, Han har lagt dem på hjertet vårt. Det er med mange tårer vi reiser herfra, men med ett håp om å få komme tilbake en dag.

Mange av vennene våre her ute sier de har ingenting å gi oss når vi skal reise, noe som kan veie opp med det vi har gitt dem. Men skulle ønske de forsto hva de virkelig har gitt oss, mange gleder i hjertet og vist oss så mange verdier i livet.

Viss jeg skulle legge ut alt og alle jeg vil savne, da blir lista lang. Her kommer noen av herlighetene og Guds gaver til oss. Håper dokk blir glad av å se på de !! De er noe av beste som har hendt oss +mange fler.



SÅ skal vi si farvel til våre gode venner. Vi skal forlate det som er livet vårt nå, og starte på nytt hjemme i Norge. Vi blir utlendinger i eget land. Hvordan var koden ? Hvordan gjorde vi og sa vi?



Vi reiser fra disse venner i håp om at vi har fått sådd noe, måtte kornet spire og andre få høste. "Jeg ber kjære Jesus, ta vare på vennene våre. Hold rundt dem så de får kjenne din kjærlighet på vanskelige dager. Kall på dem slik at ingen kan stå deg imot. Måtte din kjærlighet og nåde vinne hjerter. AMEN"

2 kommentarer:

Solrun og Ivar sa...

Nyt dei siste dagane i Indonesia og alt dåke har blitt så glade i!! Velkommen tilbake til Norgen :-)

Anonym sa...

Kjenner klumpen i halsen av å lese dette, Silje. Avskjed er noe forferdelig, men tenk hvor rike dere er på nye bekjentskap, og tenk hvor rike de er som har møtt dere! Lykke til med siste innspurt. Tante Filip og Naomi...