tirsdag, april 22, 2008

Det blei en fin dag

Benjamin hadde ligget lenge å ventet på at vi skulle komme opp, han hørte litt rasling nede og la seg godt til rette og lot som han sov tungt. Men smilet gikk ikke så bra å holde tilbake når vi kom inn, med ett øyet åpent var det lett å se han hadde ligget og ventet.
Lys og sang som vanlig og kommentaren kom "mamma, jeg føler meg litt større nå" ;)

Det var ett kjekt selskap han haddde med venner fra skolen.

Benny e ein god gutt. Vi hadde en samtale her om dagen der han spurte meg "Har pappa vært kristen fra han var liten?" Ja det har han. "Har du og det mamma?" Ja det har jeg.Så spurte jeg Benny om han har alltid vært kristen. "Ja klart det" Hvorfor det spurte jeg. "For da kan jeg spise så mye grisekjøtt jeg vil" Jeg lo, og spurte om det var bare derfor. " Neida Mamma, det er jo det beste av alt å være kristen, så vet vi at vi kommer til himmelen"


Benjamin er spendt på å reise til Norge, flytte til Tveit, begynne på ny skole (norsk av alle ting) og finne seg nye venner.Det er en viktig alder han er inne, viktig at han finner seg gode venner og godt miljø.


Kan dere be for Benjamin, for tanker som surrer i hodet hans, og for det som venter for han når han kommer hjem. Det er makt i de foldede hender-takk og lov for det !!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, så kjekt å lese om dere og livet i Indonesia. Håpere dere har det bra! Ser at dere kommer til Norge snart- hvor er Tveit?
Dere har noen nydelige unger, det har jo vi også:-) Ha det riktig godt.
Varme hilsener fra Berit...og sikkert Vidar... i Haugesund

Anonym sa...

Hei!!
Vi her i Tveit (2 mil øst for Kr.sand, for de som ikke vet det)gleder oss til dere kommer hit. Det blir flott med enda en familie i menigheten. Vår gutt og to andre gutter i menigheten er også 9 år, så vi får håpe de kan finne hverandre. Vi ber for dere spesielt nå i den siste tida dere har igjen med oppbrudd og pakking og ankomst til Norge og Tveit. Velkommen hit! Håper dere vil trives her!! Tonje (7 år), Vidar (9 år), Elisabeth S.og Øyvind Brennsæter.