søndag, februar 03, 2008

Hva mangler ?

Tirsdag forrige uke fikk jeg ta med meg mor og far ut på påleøya. Alt utstyr pakket og klart, det var tid for brødbaking. Etter at noen av lærerene ovenatta hos oss og fikk brød til frokost, ville de så gjerne lære å lage så de etterhvert kan få selge det ute på øya.

Flott vær fikk vi og det ble en tur som sitter dypt i minne hos mor og far.
Vi kom å fikk møte de nærmere 70 barna som går i barnehagen der ute, alle så nyskjerrige på disse hvite som kommer. Se når de leker, synger og utfører alle sine bønner før hver enkelt aktivitet de skal til med. Det var stor stas å få lære å lage brød, det ble faktisk vellykka. Til og med annanas syltetøy som jeg laga for føste gang ble en suksess:)
Etter å ha vært der ute er det blanda følelser enn reiser hjem, glede over alt de gir oss som mennesker. Sorg over det de ikke har som vi har fått del i. Det er to veier som mangler i livet til folket på påleøya, bare se på bildene-finner dere det som mangler??

Johannes 14.6

"Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt utrulig tur. Smilende og gjestfritt folk , ! og ikke minst dyktige tolker , Måtte bare dette folket bli frelst !!
Takk for fine dager Silje og Kjell Audun !! Besse

Anonym sa...

Mener du vann?
Jeg blir helt syk etter å komme en tur til Indonesia igjen når jeg ser på bilder derfra!! Nyt det dere som kan, de månedene dere har igjen i denne omgang.
Klem fra Inga Kristin