onsdag, desember 06, 2006

Sinabung here we come

Sinabung er en vulkan som ligger 2700 meter over havet, for å komme dit kjører vi en times tid til foten av fjellet fra Berastagi. Så begynner jobben. Vi var fire damer fra den internationale skolen som tok turen sammen med guiden vår Smiley. Det starta med knall fint vær, så klart og fint. Det begynnte ganske så behagelig med lite stigning. Men plutselig kom stigningen med bakker rett opp. Melkesyra satte rask igang å svi godt i legger og lår. Tok vi pause stivna vi helt til, og kunne bare unne oss korte drikkepauser. Ble så sliten at jeg ble helt svimmel. Men opp skulle vi ! Eneste bekymringen var hvordan komme seg ned igjen fra disse bratte stigningene. Men så verdt det var å komme seg opp, se på den utsikten og flotte landskapet. Det er et helt utrolig land vi bor i, så frodig og variert. Oppe på toppen fikk vi tid til å ta litt bilder før skyene kom og dekket til. Da satte vi oss ned og nøyt en god lunsj som guiden vår hadde laga om morgenen. Tenk at vi klarte det, slitne og fornøyd var vi. En fantastisk tur, der skaperverket minner oss ennå en gang om hvilken mektig Gud vi har. Når vi endelig hadde krabbet oss ned disse bratte bakkene, kom vi ned til den lille og stille landsbyen Laut Kawar, der satt vi og slappa av og så på den fine innsjøen. Så satte vi oss bilen for å kjøre hjem, da begynnte det å pøse ned !!! Snakk om flaks.