søndag, mars 09, 2008

DRØMMELAND

Hva er drømmeland for deg? kansje det er å komme til varmere strøk, eller ett land langt borte for å oppleve kultur og tradisjoner blandt ett annet folk.
For Agus var Medan et drømmeland, 3 timer hjemmefra der han kunne få kjøre heis og rulletrapp for første gang i livet.
Agus blir 11 år i august dette året. Han er født og har bodd hele livet sitt på påleøya. Det er en flott gutt, med stort smil og en herlig omsorg for sine søsken. Agus og Benjamin e blitt gode venner og leker godt sammen. Men du så forskejllige liv de har.
Dette er gata som Agus leker i til hverdags.

Ibu Nur (mammaen til Agus)og jeg har lenge prata om at de alle 8 en gang måtte komme på "ferie" til oss i Medan. Denne helga inviterte vi, og de kom med tre av barna. Ingen av barna og mannen har vært i Medan før, dette va som å komme til drømmeland. Det var herlig å se de store øynene som slukte alt de så med stor nyskjerrighet. Opplevelser som barna våre har hver dag, og ikke tenker over engang.
Vi tok dem med til skolen, der fikk de løpe fritt og leke og svømme. Det var stort å få svømme i så rent vann, og leke som de gjør på TV.

Marielle og Rauda, som det er 4 dagers forskjell på i alder.

Barna hadde det så gøy sammen

Søndags morgen gikk vi sammen alle til krokodilleparken, det var stor stas. Og etterpå var tur for å reise til kjøpesenter for å oppleve ett bygg med etasjer. For første gang i livet fikk de ta heis, det var stort.Det har vært ei flott helg sammen med venner, vi har fått prata masse sammen og gjort masse ting sammen. Min bønn etter helga er at vi denne helga fikk være ett lys for Jesus. Med å åpne heimen vår, være venner og forhåpentligvis gjøre noe av det Jesus ville ha gjort.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Silje!
Nå må eg bare sei "hei" te deg og dine. I denne utrolige IT verden me leve i kan en oppspora det mesta. Eg har fonne ut at det e du som har gitt kommentar i Svein Kåre og Anne Marie sin blogg. Det e venner av oss. Men når alt dette e sagt så må eg kanskje presentera meg;-) Eg e Reidun, stora søstra te hu Ingrid. Veldig kjekt å se kordan dåkke har det der borte og arbeidet dåkkes. Virkelig verdifult må eg sei. Eg logge meg nok inn og følge med på ka som skjer de siste mnd for dåkke:-)
Klem fra Reidun Goa

Anonym sa...

Heisann Reidun
Så kjekt å hørra fra deg då, det va uventa. Ja me har det flott her ned, men det nærme seg slutten nå,
Koss e det med deg og dine, hørre du har ei jenta-så koseligt!!!
Klem SIlje

Anonym sa...

Hei igjen...
Det stemme, me har ei go'jenta som faktisk blir 1 år på lørdag. Det e heilt fantastisk å få vera mor! For tiden så e eg i utvida perm, skal begynne å jobbe i en barnehage her ute på Randaberg.Det blir nok andre boller når en skal levere et barn i bhg og selv klare å komme seg ut og til jobb i tide. Da e det nok bra å ha jobb nærme:-)Har dåkke forresten fonnet hus der dåkke skal bosette dåkke her hjemme...?

Klem Reidun